10 vanligaste frågorna om Bo I

10 vanligaste frågorna om Bo I
Vad gör ni egentligen?

Bo I™ är en lösning för dig som vill nå fler lokala bostadsköpare. Vi nyttjar framförallt sociala medier, men också webbar, Google Ads och programmatisk annonsering, för att lyckas.

Vi jobbar redan med Facebook – Varför ska vi då jobba med Bo I™?

Att ni finns på Facebook är bra och viktigt. Era kunder förväntar sig det. Men med hjälp av Bo I™ får ni en lokal avsändare som gör att mottagaren känner sig trygg i att interagera med med innehållet. Ungefär som en lokaltidningsartikel. Dessutom så har vår lösning (native) visat sig dubbelt så effektiv som en vanlig banner.

Facebook är ju på väg ut? Nu gäller Snapchat!

Det stämmer inte – här är ett urval av fakta från Internetstiftelsen i Sverige:

  • 70% av internetanvändarna i Sverige använder Facebook.
  • 74% av internetanvändande kvinnor i Sverige använder Facebook.
  • Den största andelen Facebook-användare finns i åldersgruppen 16-25 år, där 84% använder Facebook…
Ni når ju inte alla via Facebook - Hur löser ni det?

Nej, vi når inte alla. Vi tycker inte heller att det är viktigt att nå alla. Det viktiga är att du når människor som antingen är intresserade av din plats, vill bo på din plats eller känner någon som vill bo på din plats. Det leder till hög effektivitet och kvalitet på intresseanmälningarna.

Läs gärna mer om hur vi jobbar med marknadsanalyser här.

Hur kommer det sig att ni har så mycket följare?

Människor identifierar sig och vill känna sig stolta över den plats de bor på. Vi hjälper dem att göra det genom att berätta om saker som är bra med den utvalda platsen. Även enkla, positiva nyheter gör sitt. Det har gjort att 45 000 personer valt att följa våra kanaler – Och antalet ökar varje dag.

Jobbar ni bara med bostadsbyggare?

Vi tittar gärna på andra samarbeten. Men vi ser gärna att det finns något platsperspektiv i samarbetet. Banker, mäklare och rekrytering är tre exempel där vi skulle vilja utveckla samarbeten.

Kontakta Tommy Kårlin hos oss: 0707-352 889 eller tommy@propertypeople.se

Hur når ni dem som inte har Facebook?

Behöver du trots allt nå utanför Facebooks sfär kan vi komplettera med Instagram, Google Ads och en programmatisk annonslösning. Detta är något vi jobbar med kontinuerligt för att försäkra oss om att vår tjänst presterar på topp.

Vilket underlag behöver ni för att kunna starta?

Du kan förse oss med länken till din projektsida så återkommer vi med utkast till den kommande månadens inlägg hos oss. Behöver du hjälp att ta fram material kan vi hjälpa dig med det också.

Den här platsen är ju redan känd – Varför ska jag då synas hos er?

Bo I™ kan förvisso användas för att bygga en plats’ kännedom. Men de flesta av våra kanaler finns på väletablerade platser. Syftet för dig att finnas på en sådan kanal är att nå människor i en kontext som gynnar dig.

Dagligen rekommenderar människor som bor på en plats andra människor att flytta närmare dem. Då fungerar det sociala nätverket perfekt.

Vad är egentligen ``native ads`` som ni pratar så mycket om?

Native ads är den annonstyp som vi valt för vår lösning. Egentligen var det inte ett val när vi startade. Vi visste vad vi ville ha och hur vi ville uppnå det. En native annons ser ut som, och känns som. redaktionellt innehåll. ”Hårdsäljet” är borta och formatet passar bäst för att driva trafik till utvald webbplats. Långt senare visade det sig att det hade utvecklas ett vedertaget annonsformat som går under begreppet ”native ads”.

Anledningen till att vi jobbar primärt med det här formatet:

  • Det är dubbelt effektivt.*
  • 53% fler tittar på en native annons.*
  • Native annonser upplevs mer relevanta.

*Jämfört med vanlig bannerannonsering

Sociala medier för byggherrar och bostadsutvecklare